Asertivní komunikace

agrese

Asertivita je módní pojem. Téměř každý o ní slyšel a co člověk, to názor na to co asertivita je.

Asertivita je otevřený, přímý a nekonfliktní způsob, jak dosáhnout svého a respektovat přitom potřeby a zájmy druhých.

Po absolvování cyklu asertivita to budete umět i vy.

 

1) Obsah semináře

 Asertivita jako způsob, jak prosadit své zájmy při současném respektování zájmů druhé strany

  • vymezení pojmu asertivita
  • vysvětlení rozdílu mezi pasivním, agresivním a asertivním způsobem komunikace
  • rozpoznání manipulace ze strany partnera a reakce na ní
  • asertivní předcházení konfliktům
  • asertivní řešení již vzniklých konfliktů
  • umění sdělovat i velmi nepříjemné věci bez pocitu viny
  • reakce na kritiku (oprávněnou i neoprávněnou)
  • umění naslouchat 
  • schopnost jasně formulovat myšlenky
  • asertivita nejen jako uvědomění si svých práv, ale také povinností

2) trvání kursu

2 dny

3) maximální počet účastníků

12

4) co bude absolvent umět
 

  • dobře zvládat situace hrozící vznikem konfliktu
  • principy a zásady asertivní komunikace,
  • ovládat klíčové asertivní dovednosti: umět zdvořile odmítnout (říci ne), věcně čelit kritice, poskytnout zpětnou vazbu (kritiku), umění trvat na svých právech, požádat o laskavost, zvládat jednání s agresivními, nevstřícnými a nespolupracujícími jedinci


5) pro koho je kurs určen

Pro každého, kdo potřebuje účinně zvládat náročné situace v komunikaci, dokázat obhájit svá práva, přitom si však zachovat věcnost a nezpůsobit zbytečné konflikty. Ideální pro manažery, obchodníky, pracovníky vyřizující reklamace a stížnosti, zaměstnance oddělení služeb zákazníkům atd.