Zvládání konfliktních situací

raska_tomas_085-copy

Konflikt chápeme často jako něco nepříjemného. Přitom konflikt je jako koupel v ledové vodě: nejsme-li připravení a otužilí, bude to veskrze otřesný zážitek, který skončí nemocí. Budeme-li připraveni, osvěží taková koupel tělo i duši a posune nás dál.

Najděte cesty,  jak vyjít z konfliktu posílení a spokojenější. Vy i druhá strana.

 

1) obsah semináře

Konflikty jsou každodenní součástí našich životů. Dokážeme-li konflikty zvládat správným způsobem, mohou nás obohatit. Jestliže se však konflikt změní ve vzájemné napadání, boj "kdo z koho" a snahu "umlátit" druhou stranu argumenty, mají destruktivní vliv na psychiku každého člověka.

  • definice pojmu konflikt
  • vliv nezvládnutých konfliktů na psychiku člověka
  • příčiny konfliktů
  • předpoklady nutné ke správnému zvládnutí konfliktů
  • jednání s agresivními či nevstřícnými jedinci, kteří nechtějí spolupracovat
  • chování v situacích, kdy jednání druhé strany přesáhne přijatelné meze
  • reakce na agresi
  • verbální a neverbální komunikace v konfliktní situaci
  • předcházení konfliktům

 

2) trvání kursu

2 dny

3) maximální počet účastníků

12

4) co bude absolvent umět
 

  • rozpoznat blížící se konflikt
  • vyvarovat se konfliktního jednání
  • dobře zvládat situace hrozící vznikem konfliktu
  • ovládat svoje emoce během konfliktu
  • používat techniky ke zvládnutí konfliktu
  • vést i konfliktní jednání k "win - win" závěru
  • respektovat odlišné názory

5) pro koho je kurs určen

Pro každého, kdo se dostává do konfliktních situací a má pocit, že je nedokáže zvládnout bez negativních emocí.

Velmi vhodný je pro pracovníky, kteří se ze své pozice často dostávají do situací hrozící vznikem konfliktu, řeší stížnosti zákazníků atd.